duminică, 27 octombrie 2013

Duminica la poveşti...

... astăzi, pe grabă!  :(
Nu ştiu cum se întâmplă, dar am din ce în ce mai puţin timp...
şi mă simt din ce în ce mai obosită....
chiar dacă am dormit cu o oră mai mult  :)

Povestea acestei săptămâni va fi legată de pelerinajul la sărbătoarea Sf. Cuv. Dimitrie Basarabov, ocrotitorul Bucureştiului.
 O poveste în imagini...

Patriarhia, împodobita, ca în fiecare an, în aşteptarea pelerinilor... care au început să vină încă din 23, cu o zi înainte de procesiune.


La mulţi ani 
tuturor celor care-şi serbează astăzi ziua numelui! 
Dumitru, Dumitra
prenume care fac parte din seria celor mai vechi şi frecvente nume româneşti care au la bază un nume de persoană de origine greacă: Demetrios, cu forma feminină: Demetria.
Din punct de vedere istoric, numele este foarte
vechi la greci şi îşi are izvorul în cultul zeiţei Demetra.
La baza numelui se află o formă adjectivală: Demeter + suf. -ios.
Demetrios - "care aparţine Demetrei", zeiţa vegetaţiei, a culturii şi mai ales a fertilităţii pământului.
Fiind o zeiţă a pământului, numele ei a fost tradus prin "pământul-mamă".
Prenumele Dumitru este folosit în limba română cu mult înainte de introducerea slujirii în limba slavonă; forma este atestată în Ţara Românească la 1387.
Forme similare: Dimitru, Dimitra, Dimitran, Dimitrana, Dimitreşcu, Dimitriu, Dumetru, Dumetraş, Demetru, Mitran, Mitrana, Mitana, Mitru, Mitu, Mita, Miti, Mitac, Tache, Mitică, Tică, Ticu, Mitoi, Mituş, Trucă, Tucă etc
.
Alte poveştile de toamnă mai găsiţi şi la

8 comentarii:

  1. Demetru,iata un prenume care imi place :)
    imi plac povestile si citind-o pe a ta am mai aflat cate ceva nou,nu m-as fi gandit nicio clipa sa asociez numelui de Dumitru existenta zeitei Demetra :)
    o zi de Duminica perfecta iti doresc draga Anastasia!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eeee, ce bucurie! iacătă cine vine la poveşti...! mulţam, pandhora!

      pe bunica mea o chema Dumitra, nume care mi-a plăcut întotdeauna.
      o săptămână frumasă, draga mea!

      Ștergere
  2. draga Anastasia, ma alatur urarilor tale pentru cei ce serbeaza ziua onomastica si spun si eu un LA MULTI ANI!
    eu astazi am o lunga poveste în imagini, din gradina botanica :)
    te pup. Sa ai parte de o saptamâna cât mai placuta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc, Carmen, o săptămână cât mai frumoasă!
      te pup şi eu

      Ștergere
  3. Ştii că mă gândisem să vin şi eu la Patriarhie? Doar că sufăr de aceeaşi oboseală şi lipsă de timp.
    O săptămână frumoasă şi mai uşoară să avem!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Să dea Dumnezeu1
      doar că eu vreau să-mi termin curăţenia şi.. nu va fi odihnitor deloc, încă.. :)

      Ștergere
  4. Am avut si eu o matusa, sora bunicii materne (am si scris eu o poveste despre ea), care a purtat acest nume. Nu mai avem pe nimeni in familie care sa poarte numele...
    Sunt frumoase imaginile de la pelerinaj. Inteleg ca ti-ai luat un nou aparat foto :)
    Timpul e putin pentru toti... Nici eu nu stiu cum trec saptamanile.
    Am reusit sa postez, sa va mai povestesc ce-am facut...tot mai mult in imagini ;)
    O seara frumoasa, draga mea! Te pup! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ştiu povestea, mi-a plăcut mult.
      Sunt puţine... încă nu, din păcate, dar - pentru că am neapărată nevoie la serviciu, patroana mi-a adus două aparate foto să le încerc şi să le folosesc, aşa că, deocamdată, le folosec pe acestea :(
      eu tot încerc să mă aşez, să dau consistenţă zilelor... dar e greu uneori - prea multe de făcut, prea multă oboseală, zarvă, ... Nu-mi place că terc zilele aşa, pe lângă mine.
      pup şi eu, seară frumoasă!

      Ștergere